International Stunt Academy har som akkreditert fagskole blant annet systemer for sikring av studiekvaliteten i henhold til NOKUTs forskrifter og følger lovens regler og formål om å legge til rette for fagskoleutdanning av høy kvalitet og for at fagskolestudentene får gode utdanningsvilkår sier John Smith, Rektor ved fagskolen.

john

Kvalitetssikringssystemet ved skolen skal bidra til å sikre kvaliteten i hele utdanningen. Studentene er viktige bidragsytere i arbeidet med å sikre studiekvaliteten, blant annet gjennom å delta i emneevalueringer og den årlige læringsmiljøundersøkelsen.

Det skal sitte en studentrepresentanter i skolens styre, klagenemnd og kvalitetsutvalget. Her har de mulighet til å påvirke utviklingen av utdanningen og bidrar til å fremme kvalitet i læringsmiljø og faglig utvikling.

Som en integrert del av dokumentasjon på målbar utvikling og progresjon, blir treningen i grunnopplæringen filmet. Dette skjer via et kamera og monitor som også brukes til å vise og finjustere teknikken til studentene og gir grunnlag på hva som må fokusere mer på.

Alle under emner i stunt starter med en innføring i HMS, risikovurderinger, arbeids protokoller og SJA (sikker jobb analyse) hvor det er behov.

isa-september2019-19_2

Studentene lærer å utføre stuntaktiviteter på en sikker og forsvarlige måte og lærer å foreta en risikovurdering og iverksette tiltak. Noen nøkkelord som man lærer her er å gjennomføre god planlegging, følge gode rutiner og som fagperson være årvåken på jobb, organisert, ryddig og engasjert.

Alle emner i stunt starter også med en innføring i hvordan man jobber hensiktsmessig for å ta vare på kroppen sin som instrument. Gjennom praktisk og teoretisk undervisning får studentene en forståelse for hovedtrekk i kroppens anatomi, bevegelse og motorikk, hvordan skjelettet er bygd opp og hvordan de største muskelgruppene jobber. Undervisningen tar også for seg skadeforebygging og førstehjelp.

Kunnskap om ernæring tar for seg kroppens fysiologiske behov knyttet til utøvelse av trening på toppidrettsnivå. Undervisningen fokuserer på hvilke behov for ernæring og restitusjon som oppstår ved hard fysisk trening og hvordan man kan etterkomme disse behovene.

Intervju - Kenneth Wolf Haugen

I dette intervjuet stiller vi en rekke spørsmål til Kenneth som kan være til nytte for fremtidige studenter hos international Stunt Academy

Kopi av Galakse Motivasjon Inspirasjon Plakat