ISA mottar tilskudd til datapark

27-21-inch-imac

Høsten 2020 sendte ISA inn søknad til kunnskapsdepartementet om tilskudd til å kjøpe inn en ny datapark. Bakgrunnen for søknaden var at ISA flyttet inn i nytt skolebygg på 2000 kvm hvor vi nå har plass til 100 studenter, og dette skaper et økt behov for å tilrettelegge tilgang til datautstyr som bidrar til å heve kvalitet og fremme bruk av teknologi for læring i utdanningen ved ISA.

Studentene har frem til i dag benyttet eget datautstyr, og det er store variasjoner i kapasitet og kvaliteten på datautstyret. Dette setter begrensninger både for studenten og undervisningspersonalet, og fører også til at studentene ikke er likestilt i forhold til mulighetene av å produsere materiale av høy kvalitet.

Etter endt utdannelse er det viktig at studenten behersker bruk av digital teknologi på et nivå som vil gjøre at de utmerker seg i bransjen, noe som igjen vil føre til flere oppdrag for den enkelte.

I uke 17 fikk ISA bekreftelse om at vi mottar tilskuddet, og prosessen med å implementere dataparken er nå godt i gang.

computer_programming (2)

Etter at Covid 19 pandemien inntok verden har de fleste gått over til å caste / ansette digitalt ved
oversendelse av videomateriale og intervjuer over Zoom eller tilsvarende plattformer. Dette ser ut til å
fungere så bra at de fleste nok vil fortsette og bruke den formen som også er kostnadseffektiv. Det er
desto viktigere at studentene behersker å bruke digitale verktøy for å presentere seg for potensielle
arbeidsgivere. Konkurransen er stor, og kvaliteten på materialet kan være avgjørende for å lykkes i
konkurranse med spesielt det internasjonale markedet.

Investering i datamaskiner vil bidra til å heve kvaliteten på utdannelsen og sikre at alle studenter har
samme muligheter til å jobbe frem profesjonelle resultater som senere kan brukes i deres virke som
stunt-skuespiller. For lærerne vil det også heve kvaliteten på undervisningen da de kan benytte verktøy
som har kapasitet til å produsere profesjonelle resultater som har høy kvalitet og samsvarer med den
kvaliteten arbeidslivet etterspør.

Dataparken vil være på plass iløpet av høsten 2021

Les også våre andre artikler om bl.a. Studekvalitet og Læringsutbytte

Studiekvalitet

Les om hvordan ISA sikrer høy studiekvalitet igjennom systemer fra NOKUT og Kunnskapsdepartementet.

studiekvalitet